
premsaeuib 02/02/2026 - 12:30:37 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA-PODEM RESPONSABILITZA EL CONSELLER DEL CONFLICTE A SFM.
La coalició preguntarà al conseller pel futur de SFM després de dos anys i mig sense respostes i davant les aturades convocades per la plantilla.
Esquerra Unida – Podem formularà una pregunta al Ple del Parlament de les Illes Balears de demà, treballada conjuntament amb els treballadors i treballadores del servei, adreçada al conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat sobre el futur que espera a Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) si es manté la situació actual. Després de més de dos anys i mig de legislatura, el Govern no ha atès les necessitats del servei, fet que ha conduït la plantilla a convocar aturades els dies 9, 10 i 11 de febrer.
El diputat de la coalició i coordinador d’Esquerra Unida de les Illes Balears, José María García lamenta la manca d’actitud negociadora i de talant del conseller davant les reivindicacions de la plantilla. Unes reivindicacions motivades, entre altres qüestions, per greus problemes de seguretat. Entre aquests destaquen la manca de vies de comunicació i de resolució d’incidències en el dia a dia, així com la necessària creació del Comitè de Seguretat, òrgan encarregat d’elaborar els protocols per a la resolució d’aquestes incidències.
A tot això s’hi afegeix que hi ha trens que no poden circular a la seva velocitat normal i trams en què es deixa a la perícia dels maquinistes fins a set reduccions de velocitat a causa del mal estat de les vies. També es denuncia la falta de manteniment i la petició que aquest es dugui a terme amb personal propi, i no de manera externalitzada i sense un control adequat, integrant el manteniment dins la plantilla del servei.
A les reivindicacions dels treballadors i treballadores s’hi sumen les de les persones usuàries, que pateixen la manca de freqüències, fet que provoca vagons més plens i, per tant, més incomoditat; la supressió de trens intermedis, que allarga els trajectes; la manca de trens ràpids, així com una percepció creixent de manca de seguretat i de confiança en el servei.
Des d’Esquerra Unida de les Illes Balears denuncien que SFM no pot viure d’actes publicitaris que serveixin únicament com a propaganda del conseller però que no solucionen els problemes reals als quals s’enfronta diàriament una plantilla que ha arribat al seu límit i ha convocat mobilitzacions. Mobilitzacions que Esquerra Unida – Podem dona suport i de les quals responsabilitza directament el conseller i el seu equip per les conseqüències que puguin tenir sobre les persones usuàries del servei.


- PortsIB otorga la concesión del nuevo restaurante del puerto de Cala Rajada. El establecimiento ocupará un local de 486 m2 y la empresa concesionaria abonará un canon anual de 92.640 € más IVA
- L'Ajuntament de Son Servera ha presentat el nou aparcament residencial (ZAR) ubicat c/Pintor Miquel Vives, darrere l'Hotel Cala Bona, s'incorpora al sistema d'estacionament per a residents
- La Fira de Setembre de Manacor consolida la seva ubicació a l’avinguda dels Pins de sa Torre, diumenge 20 de setembre, combinarà tradició, comerç local, activitats familiars, música i animació
- Son Servera Solidari vuelve a demostrar la fuerza de nuestro pueblo, entregan 10.000 € procedentes de la cena de agosto, se destinará íntegramente a Venezuela, y 1.000 euros a Burundi
- El PP de Manacor exige retirar de inmediato el autobús abandonado de Via Palma convertido en un foco de drogas e inseguridad. Jaume Mut: “Estas cosas no pueden pasar no podemos acostumbrarnos”
- CAEB presenta una Guía para favorecer la diversidad en la empresa
- Manacor acull la sisena edició del Festival Internacional Orgue d’Avui del 18 al 26 de setembre, amb Élise Rollin, Jonatan Carbó i Bartomeu Manresa i la implicació de Bàrbara Duran
- La DO Pla i Llevant destaca en la valoració de Davide Bortone
- El Consell de Mallorca incrementa en un 40% los expedientes sancionadores en contra la oferta turística ilegal en la isla este 2026
- El Festival S’Illo celebra tretze edicions amb una gran gala de premis sostinguda per una àmplia xarxa de públic, comerços i empreses











































