
ajsantanyi.net 14/04/2026 - 11:29:19 | ![]() ![]() |

Una aposta renovada per la gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026
El Departament de Cultura de l’Ajuntament de Santanyí convida la ciutadania a assistir a la Gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026, que tindrà lloc el pròxim dissabte 25 d’abril a les 19.00 h al Teatre Principal de Santanyí. L’acte es consolida com una de les cites culturals més destacades del municipi i del panorama literari de les Illes Balears.
En aquesta edició es lliuraran el XLI Premi Bernat Vidal i Tomàs de poesia, el IX Premi Antoni Vidal Ferrando de narrativa, el V Premi de teatre Vila de Santanyí i, com a novetat destacada, el I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig), ampliant així l’abast i la projecció dels guardons. La gala també retrà homenatge als santanyiners que donen nom a aquests premis, figures cabdals de la cultura local que han deixat una empremta profunda en la literatura i el pensament.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha destacat l'èxit de la convocatòria: "La participació creixent demostra la vitalitat de la creació literària actual i el gran reconeixement que tenen aquests guardons tant dins com fora de les nostres Illes".
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha remarcat el caràcter simbòlic de la vetlada, afirmant que “esperam que sigui una gala de celebració, no només dels autors premiats, sinó també de la identitat literària del poble de Santanyí, que és rica, diversa i profundament arrelada”.
La vetlada, que serà presentada per la periodista Margalida Mateu, oferirà una combinació de literatura i música en un format atractiu per a tots els públics. A més, els assistents podran gaudir de les actuacions en directe de Miquela Lladó i Tiu Herrero.
Amb aquesta nova edició, Santanyí reafirma el seu compromís amb la promoció de la literatura, consolidant els Premis Literaris Vila de Santanyí com una referència imprescindible. L’entrada és gratuïta, amb reserva prèvia a través de ticketib.com o a la taquilla del teatre els dimecres de 9 a 14 h.


- L'Ajuntament de Son Servera present en la celebració del mil·lenari de Cervera, una trobada històrica de germanor que ha reunit un total de 20 pobles d'arreu que comparteixen la mateixa arrel toponímica
- La familia del Palma Futsal se reúne en Vorera
- Reclaman su presencia en ámbitos como la sanidad, la educación o los servicios públicos
- Cap Vermell Grand Hotel recibe dos llaves MICHELIN y se consolida como destino gastronómico y de golf en Mallorca
- ACTIVITATS previstes a VILAFRANCA per aquesta setmana
- El XIV Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2026 consolida la seva rellevància amb un rècord de participació i l’anunci dels deu finalistes
- La fachada del Museo Krekovic ya luce el mural ganador del I Premio KrekoArt
- El Govern balear avanza hacia una atención más personalizada de las personas con Alzheimer para preservar su autonomía y calidad de vida, que los recursos y los profesionales se adapten a cada persona y las familias
- CAÑADAS: «EL GOBIERNO HACE NEGOCIO CON EL SUFRIMIENTO DE LOS CIUDADANOS DE BALEARES CADA VEZ QUE LLENAN EL DEPÓSITO»
- Nace Jóvenes de Esquerra Unida. Una organización juvenil política que quiere transformar Mallorca












































