
ajsantanyi.net 24/04/2026 - 17:18:18 | ![]() ![]() |

La literatura conquesta els carrers de Santanyí en una multitudinària quarta edició de ‘Sant Jordi al carrer’
El municipi de Santanyí segueix de ressaca cultural després de viure una de les jornades més participatives i colorides de l'any. Ahir dijous, els carrers del centre es varen omplir de llibres, roses i activitats amb motiu de la IV edició de ‘Sant Jordi al carrer’, una iniciativa que va aconseguir, un any més, treure la literatura de les aules per compartir-la amb tota la ciutadania en els espais públics.
L’esdeveniment, organitzat conjuntament pel CEIP Blai Bonet, el CC Bisbe Verger i l’IES Santanyí, amb la col·laboració de l’EIEL Santanyí, va permetre als estudiants de totes les edats apropar-se al món de la lectura d’una manera lúdica i viva. Durant tot el matí, el poble es va transformar en una gran festa compartida on els diferents gèneres literaris varen ser els protagonistes absoluts.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha mostrat la seva satisfacció pel ressò de la diada: “És una meravella veure com Sant Jordi agafa força any rere any. La imatge dels nostres carrers plens de joves amb llibres a les mans demostra que la cultura a Santanyí està més viva que mai i que sabem fer poble a través de la lectura”.
Per la seva banda, la regidora d’Educació, Xesca Vidal, ha volgut posar en valor la tasca dels centres educatius: “Volem agrair l'enorme feina organitzativa del CEIP Blai Bonet, el CC Bisbe Verger i l’IES Santanyí, així com la implicació de l’EIEL i de tots els docents. Gràcies a ells, els alumnes aprenen que la cultura no només està als llibres de text, sinó que es viu i es respira al carrer”.
La jornada va cloure amb un balanç molt positiu, consolidant aquesta proposta com una referència educacional i cultural que reforça els lligams entre la comunitat escolar i el municipi de Santanyí.


- L'Ajuntament de Son Servera present en la celebració del mil·lenari de Cervera, una trobada històrica de germanor que ha reunit un total de 20 pobles d'arreu que comparteixen la mateixa arrel toponímica
- La familia del Palma Futsal se reúne en Vorera
- Reclaman su presencia en ámbitos como la sanidad, la educación o los servicios públicos
- Cap Vermell Grand Hotel recibe dos llaves MICHELIN y se consolida como destino gastronómico y de golf en Mallorca
- ACTIVITATS previstes a VILAFRANCA per aquesta setmana
- El XIV Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2026 consolida la seva rellevància amb un rècord de participació i l’anunci dels deu finalistes
- La fachada del Museo Krekovic ya luce el mural ganador del I Premio KrekoArt
- El Govern balear avanza hacia una atención más personalizada de las personas con Alzheimer para preservar su autonomía y calidad de vida, que los recursos y los profesionales se adapten a cada persona y las familias
- CAÑADAS: «EL GOBIERNO HACE NEGOCIO CON EL SUFRIMIENTO DE LOS CIUDADANOS DE BALEARES CADA VEZ QUE LLENAN EL DEPÓSITO»
- Nace Jóvenes de Esquerra Unida. Una organización juvenil política que quiere transformar Mallorca












































