
el-pi.com 10/11/2025 - 13:36:54 | ![]() ![]() |
El Pi demana crear una comissió per al retorn dels Caps de Bou de Costitx a Mallorca
El partit vol impulsar el trasllat d’aquestes peces emblemàtiques del Museu Arqueològic Nacional al Museu de Mallorca
El Pi – Proposta per les Illes ha presentat una moció al Consell de Mallorca en què demana la creació d’una comissió que gestioni el trasllat dels Caps de Bou de Costitx del Museu Arqueològic Nacional (MAN) al Museu de Mallorca.
Aquestes peces, trobades l’any 1895 al jaciment de Son Corró, són considerades un dels elements més destacats del patrimoni arqueològic mallorquí, tant pel seu estat de conservació com per la tècnica amb què foren elaborades. Enguany es compleixen 140 anys de la seva descoberta, i des d’aleshores han estat nombroses les iniciatives que han reclamat el seu retorn a l’illa.
Segons recorda El Pi, els Caps de Bou només varen tornar a Mallorca de manera temporal l’any 1995, en una exposició organitzada pel Consell de Mallorca al Museu de Mallorca. El partit destaca que ambdós museus —tant el MAN com el Museu de Mallorca— tenen titularitat total o parcial del Ministeri de Cultura, fet que facilitaria un trasllat coordinat sense conflictes de propietat.
La moció d’El Pi insta el Ministeri de Cultura, el Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Costitx a crear una comissió conjunta que impulsi i gestioni el retorn definitiu d’aquestes peces a Mallorca.
El portaveu d’El Pi al Consell de Mallorca, Antoni Salas, ha subratllat que “els Caps de Bou són molt més que unes peces arqueològiques; són un símbol de la nostra història i identitat com a poble. Han de poder ser admirades i estudiades a Mallorca, a prop del lloc on foren trobades”.
Salas ha afegit que “fa massa anys que aquestes figures són lluny de casa seva. És hora que les institucions facin un pas endavant i col·laborin per tornar-les a Mallorca, sense disputes polítiques ni burocràtiques, sinó amb sentit comú i estima pel nostre patrimoni”.
El portaveu d’El Pi ha conclòs que el partit defensarà sempre que el patrimoni cultural de Mallorca sigui accessible i proper als ciutadans, i que el Consell tengui un paper actiu en la seva preservació i difusió.


- LOS BALEARES NECESITAN AHORRAR MÁS DE 87.000 EUROS PARA PODER COMPRAR UNA VIVIENDA
- El presidente Galmés acompaña a cerca de 3.500 personas en los encuentros de la Federación de Asociaciones de Personas Mayores de la Part Forana en Lluc
- PP: "El alcalde de Manacor se pliega a las exigencias del PSOE en contra del criterio de la Policía Local, Oliver ha decidido proteger a una concejala en lugar de defender la profesionalidad de los agentes municipales"
- El Consell de Mallorca presenta el nuevo trofeo institucional del Gran Premio Nacional de Trote 2026, una escultura que busca ensalzar el reconocimiento de este deporte en la isla
- Convenio en Porreres para concertar 25 plazas de Centro de Día para personas mayores en situación de dependencia, supone una inversión de 411.000 euros hasta diciembre de 2027
- Exposición colectiva en Porto Cristo. Las pintoras son Rosie Ngyuen, La Suza, Cris Pink y Xeli Moyano. La muestra está previsto que termine el próximo domingo día 17 de mayo
- El PP lleva al Parlament una iniciativa para exigir a Sánchez el 50% del coste de la dependencia en Balears
- CAEB se suma a CEPYME en la denuncia del deterioro del diálogo social con el Ministerio de Trabajo, que afecta gravemente a las empresas
- El PP presenta 103 propuestas de resolución para seguir avanzando en un modelo de gobierno útil y de consenso en el Consell de Mallorca
- El Consell de Mallorca mejora la tramitación del CACIM para que sea más ágil, con más recursos y menos burocracia para los municipios











































