
premsaciclop 13/08/2026 - 13:44:24 | ![]() ![]() |

El Festival Ciclop rep el Premi Díngola 2026 i anuncia les dates de la seva 11a edició (del 18 al 20 de setembre)
L'Obra Cultural Balear de Sineu reconeix la trajectòria de l'equip del C.IN.E. per la seva aportació d'aire fresc a les arts escèniques, mentre el festival es prepara per a una edició plena de novetats com l'expansió a Inca i un agermanament amb Irlanda.
El Festival de Teatre Visual Ciclop ha estat guardonat amb el Premi Dingola 2026, atorgat anualment per la delegació de l'Obra Cultural Balear (OCB) a Sineu. Aquest guardó reconeix el paper fonamental del projecte com a dinamitzador cultural i el seu compromís irreductible amb la creació contemporània a Mallorca.
El Jurat del Premi Dingola (OCB) ha destacat especialment la innovació i el compromís de l’equip impulsor, així com l’«aire fresc» que aquesta proposta, que ja ha complert 10 anys, aporta a la capitat del Pla de Mallorca: «Un festival que compta amb un equip que té el cap ple de nous llenguatges, que amb esforç i, a contracorrent, ha sabut enlluernar sineuers i externs amb l'estímul de les arts escèniques», destacà Juanjo Bonnín, en representació del jurat, durant l’entrega del premi.
D'una idea «un poc inconscient» a un projecte d'abast internacional
Fa onze anys, Ciclop era només una idea sorgida en el sí del Centre d'Investigació Escènica (C.IN.E.) de Sineu. Va néixer amb molta il·lusió i amb la «necessària dosi d'inconsciència», tal com destacà la codirectora Marta Barceló, que requereix atrevir-se a imaginar que un projecte cultural pot créixer, arrelar i esdevenir una experiència compartida per a tot un poble i per al sector escènic de les Illes.
Després de deu edicions que han omplert els carrers de teatre, d'artistes, d'històries i de públic, l'equip del festival reflexiona sobre el sentit profund d'aquesta cita: «Per a què serveixen els festivals de teatre? Serveixen per trobar-nos. Per descobrir artistes i històries que no coneixíem, per deixar-nos sorprendre i per mirar el món des d’altres llocs. Serveixen perquè una companyia que ve d’enfora —o d’aquí mateix— pugui contar-nos una història i connectar amb nosaltres. I, sobretot, serveixen per fer poble: perquè la gent surti al carrer, es trobi amb els veïnats i perquè la cultura estigui, per uns dies, al centre de la comunitat.», va cloure Barceló.
Nous horitzons per a l'onzena edició: Ciclop Territori i Irlanda
Amb l’embranzida d’aquest nou reconeixement, l’equip ultima la programació de l'11a edició del festival. Enguany el Festival Ciclop tendrà lloc del 18 al 20 de setembre, i arriba carregat de noves fites internacionals i novetats territorials:
Ciclop Territori (expansió cap a Inca): Enguany el festival estén les seves arrels cap al municipi veïnat d'Inca, on es podran veure alguns dels espectacles de la programació. Aquesta extensió cap a la capital d’Es Raiguer és una mostra clara de la bona salut del festival, que comença a atreure nous públics.
Trieni d'agermanament amb Irlanda: S'inicia un projecte de tres anys de col·laboració i intercanvi cultural amb l'escena escènica irlandesa, acostant a Mallorca altres mirades, artistes i formes d'entendre les arts vives.
Aquest reconeixement del Premi Díngola se suma a la consolidació del C.IN.E. (guardonat recentment amb el Premi ARA Balears Toni Catany de Cultura 2025) com a laboratori de creació de referència a Europa, així com a la seva gestió ambiental reconeguda per Save the Med (Plastic Free Guardian), que posiciona el festival com l’únic de les Illes que ha eliminat al 100% el plàstic d’un sol ús. Aquesta vessant de responsabilitat ecosocial amb el territori també va ser reconeguda per la Fundació Rezero, que va nominar el festival als seus Premis Rezero Balears l’any 2025.
SAVE THE DATE: 11a EDICIÓ DEL FESTIVAL CICLOP
Quan? Del 18 al 20 de setembre de 2026
A on? Sineu i (novetat!) Inca
Què hi podreu veure? Teatre visual, circ, teatre físic, nous llenguatges i trobada comunitària.


- Carta al director: “Después de 3 meses de mi última denuncia la cosa sigue igual. El Centro de Salud de S'Illot está con el suelo levantado para amenaza de las personas mayores, residentes en general”
- El Consell de Mallorca consolida la ampliación del Servicio de Atención Integral a Domicilio para personas mayores, con 18.400 horas mensuales, un aumento del 41,5 %
- Bando en Campos y Sant Llorenç debido a la sequía: Se declara el agua de la red pública no apta para el consumo humano y se recomienda no utilizarla para beber ni para cocinar, prohibido llenar piscinas, regar huertos y jardines
- CAÑADAS DENUNCIA QUE BALEARES YA SUPERA LOS 5.200 ILEGALES: «ESTO NO ES NORMAL, ES UNA INVASIÓN CONSTANTE»
- VOX RECLAMA AL CONSELL IMPULSAR Y APOYAR A LOS CREADORES DE CONTENIDO DIGITAL EN ESPAÑOL EN MALLORCA
- El PP pide la comparecencia del delegado del Gobierno en el Parlament por los informes sobre entradas de inmigrantes en Balears citados por Sánchez en el Congreso
- Felix Balshaw se proclama campeón del Rafa Nadal Open by Movistar 2026
- Intervienen 700 artículos destinados a la venta ilegal en Cala Millor. La actuación en la avenida Cristòfol Colom se saldó también con la inmovilización de un vehículo utilizado para transportar la mercancía
- Confirman presencia de víctimas vinculadas a la Guerra Civil en las excavaciones del cementerio de Son Servera, 2 enterramientos con munición y otros elementos compatibles con hombres muertos
- El presidente Galmés asiste a la primera Diada del Caballo Mallorquín











































