
produccionsblau.com 07/01/2026 - 16:49:12 | ![]() ![]() |

Ja disponible tots els episodis del Pòdcast Ses Rondaies Mallorquines
Blaupodcast el pòdcast Ses Rondaies Mallorquines, un projecte que recupera les gravacions històriques editades per Blau l’any 1985 amb la inoblidable veu de Maruja Alfaro i la Companyia Zanoguera-Alfaro, sota la direcció de Joan Mas i la producció de Joan Bibiloni i incorpora les narracions de Pitxorines.
Produccions Blau presenta l’adaptació a pòdcast de les sis primeres cintes de Ses Rondaies Mallorquines, basades en el recull de Mossèn Alcover i editades originalment per Blau el 1985 en format casset, que van ser dirigides Joan Mas amb la destacable figura de Maruja Alfaro i el repartiment de la companyia Zanoguera-Alfaro, producció de Joan Bibiloni i pinzellades musicals de Música Nostra. L'enregistrament es va realitzar als Estudis Digitals amb el tècnic Toni Fernández. L'il·lustrador i dibuixant Ferran Sintes va ser l'autor de les portades dels cassets i del grafisme.
A partir de la recuperació dels màsters originals, el reconegut enginyer de so Mateu Picornell ha actualitzat tècnicament el material, que ara pren forma de pòdcast en sis episodis, corresponents a les sis cintes originals amb un total de quinze rondalles. Com a novetat, cada capítol compta amb la participació de Pitxorines, que contextualitzen les històries, presenten els personatges i afegeixen notes sobre el vocabulari i les expressions avui en desús, recuperant així l’esperit dels crèdits dels cassets originals.
Tots els episodis troben disponibles per a escoltar tant a la web blaupodcast.com i a les plataformes Spotify, ApplePodcasts, Amazon, iVoox entre d'altres.
Episodi 0 / Pròleg: Introducció al món del les rondalles editades el 1985.
Episodi 1 Sa jaia Xaloc i sa jaia Bigalot, Es lletsons des campanar. Es ca d'en Bua i es moix d'en Pejulí.
Episodi 2 En Martí Tacó, Sa bosseta.
Episodi 3 Es tres germans i es nou gegants, Es cavall del rei, Es festejador.
Episodi 4 S'hermosura del món, Sa moixa i s'Àliga.
Episodi 5 En Joanet de Sa Gerra, L'amo de son Moranta, Sa Fia des Carboneret, Un bevedor devot.
Episodi 6 N'Estel d'or.
Crèdits
Els àudios de les rondalles pertanyen a les cintes editades per Produccions Blau 1985. Producció executiva: Miquel Ángel Sancho / Produccions Blau Direcció: Joan Mas. Producció tècnica: Joan Bibiloni. Gravats amb Toni Fernández als Estudis Digitals. Interpretats i locutats per: Maruja Alfaro, Joan Bonet, Esmeragda Massa, Joan Mª Melis, Manel Tubert, Antoni Zanoguera, Susanna Mª Zanoguera. Amb músiques de Música Nostra.
Pòdcast Ses Rondaies Mallorquines dirigit per Anita Sancho, amb producció executiva de Miquel Àngel Sancho (Produccions Blau). Guió episodi: Anita Sancho, Bel Miquel i Rosa Garcias.
Locucions Pitxorines gravades a l'estudi Swing. Episodi gravat, mesclat, masteritzat per Mateu Picornell amb assistència de Pere Estelrich. Millora tècnica de la qualitat de les gravacions originals: Mateu Picornell.
Amb l'adaptació de Ses Rondaies Mallorquines en pòdcast, Produccions Blau recupera un patrimoni cultural únic i l’ofereix en un format actual i accessible, donant nova vida a unes gravacions que formen part de la memòria col·lectiva de les Illes.
BLAUPODCAST
Produccions Blau, segell discogràfic de referència amb més de 40 anys de trajectòria, fa una passa endavant i s’endinsa en el món del pòdcast amb BLAUPODCAST: un altaveu a l’abast dels creadors i una finestra oberta per difondre i gaudir de la nostra cultura amb continguts de qualitat.
Blaupodcast amplia el recorregut de Produccions Blau, que al llarg dels anys no només ha editat discos, produït concerts i organitzat esdeveniments culturals, sinó que també ha impulsat iniciatives com el programa de televisió Riff, emissores de ràdio com SomRàdio, o projectes de vídeo online i streaming com Blaustreaming. Sense oblidar la botiga de discos Xocolat, tota una icona a la ciutat.
Amb aquesta nova plataforma, presentem continguts de gran rellevància cultural. El primer és el pòdcast Ses Rondaies Mallorquines, amb què recuperem les històriques gravacions editades per Blau el 1985 en casset, interpretades per l'extraordinària i memorable Maruja Alfaro i la Companyia Zanoguera-Alfaro, i dirigides per Joan Mas, amb la incorporació de Pitxorines com a presentadores.
A més, oferirem nous programes com Off the Record, Cara B o Dues Peces on coneixerem de primera mà el testimoni i les vivències de la música de les nostres illes, a través dels seus protagonistes: artistes, creadors, productors i professionals del sector.
La web ha sigut dissenyada per Rafa Bover / BehindThePixel.


- El programa de formación a los ayuntamientos del Consell de Mallorca logra un éxito de participación con 2.400 alumnos
- Desde el Ayuntamiento de Sant Llorenç des Cardassar informamos de los requisitos y obligaciones que han entrado en vigor desde el 19 de enero de 2026 para la circulación de patinetes eléctricos
- El Govern comienza las formaciones del exoesqueleto pediátrico. Un total de 10 fisioterapeutas, y de ocho entidades, han recibido las formaciones sobre el aparato de la movilidad
- Durante los meses de febrero y marzo, el artista Manacorí Joan Bibiloni tendrá expuestas en la librería manacorina “Món de Llibres” algunas de sus últimas obras, magistrales, mundo mediterráneo
- El Voleibol Manacor de Superliga vence a Cisneros en un encuentro igualado, 0-1 (22-25), 0-2 (24-26), 0-3 (25-21), destacando un buen servicio y ataque potente de Nieves
- ANPE ADVIERTE DE LA NECESIDAD DE AMPLIAR LOS ESTUDIOS DEL MÀSTER DE PROFESORADO
- Coalició PER MALLORCA presenta la seva agrupació a Artà amb el compromís de passar de les promeses a les solucions reals
- La Policía Nacional detiene a dos hombres por no abonar el alojamiento en dos hoteles
- Lucão y Rivillos, clasificados para las eliminatorias internacionales
- El Consell de Mallorca constituye el II Consell d'Infància i Adolescència de Mallorca














































