
AGENCIA MANACORNOTICIAS 07/02/2026 - 07:14:00 | ![]() ![]() |

![]() | El batle de Sant Llorenç des Cardassar, Jaume Soler, ha destacat que "amb aquest projecte feim una passa decisiva per dignificar i explicar un dels espais més valuosos del nostre patrimoni. |
En marxa el projecte del nou Centre d'Interpretació de s'Illot. L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha posat en marxa el projecte del futur Centre d'Interpretació de s'Illot, un equipament concebut com un espai de transició entre el nucli costaner i el poblat talaiòtic. El projecte es desenvolupa sobre els terrenys adquirits pel consistori l'any 2022, una operació estratègica que va permetre garantir la preservació i la futura posada en valor d'aquest entorn patrimonial.
El nou edifici es planteja com una construcció continguda, silenciosa i plenament integrada en el paisatge. La llum natural, els materials i l'escala arquitectònica estan pensats per generar una atmosfera de calma i recolliment, convidant el visitant a endinsar-se en la història del jaciment.
Els espais interiors, oberts i serens, acompanyen el recorregut interpretatiu, mentre que la relació amb l'exterior culmina en una passarel·la i un mirador que connectaran directament amb el poblat talaiòtic i el seu entorn natural.
El batle de Sant Llorenç des Cardassar, Jaume Soler, ha destacat que "amb aquest projecte feim una passa decisiva per dignificar i explicar un dels espais més valuosos del nostre patrimoni. La compra dels terrenys el 2022 i l'inici d'aquest centre d'interpretació demostren el nostre compromís amb la cultura i la identitat del municipi".
La regidora de Zona Costanera, Emi Díaz-Asensio, ha subratllat la importància del projecte per a s'Illot: "Aquest centre serà un punt de trobada entre paisatge, història i ciutadania. Aportarà qualitat i reforçarà la singularitat de s'Illot com a espai cultural i natural".
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Miquel Font, ha remarcat el valor divulgatiu de l'equipament: "Volem que aquest centre sigui una porta d'entrada al nostre passat talaiòtic. No només explicarà la història, sinó que despertarà curiositat i coneixement entre residents i visitants". Amb l'impuls d'aquest projecte, l'Ajuntament continua la seva tasca amb la protecció, difusió i posada en valor del patrimoni cultural del municipi, avançant cap a un model que combina recerca, educació i respecte pel territori.


- Carta al director: “Después de 3 meses de mi última denuncia la cosa sigue igual. El Centro de Salud de S'Illot está con el suelo levantado para amenaza de las personas mayores, residentes en general”
- El Consell de Mallorca consolida la ampliación del Servicio de Atención Integral a Domicilio para personas mayores, con 18.400 horas mensuales, un aumento del 41,5 %
- Bando en Campos y Sant Llorenç debido a la sequía: Se declara el agua de la red pública no apta para el consumo humano y se recomienda no utilizarla para beber ni para cocinar, prohibido llenar piscinas, regar huertos y jardines
- CAÑADAS DENUNCIA QUE BALEARES YA SUPERA LOS 5.200 ILEGALES: «ESTO NO ES NORMAL, ES UNA INVASIÓN CONSTANTE»
- VOX RECLAMA AL CONSELL IMPULSAR Y APOYAR A LOS CREADORES DE CONTENIDO DIGITAL EN ESPAÑOL EN MALLORCA
- El PP pide la comparecencia del delegado del Gobierno en el Parlament por los informes sobre entradas de inmigrantes en Balears citados por Sánchez en el Congreso
- Felix Balshaw se proclama campeón del Rafa Nadal Open by Movistar 2026
- Intervienen 700 artículos destinados a la venta ilegal en Cala Millor. La actuación en la avenida Cristòfol Colom se saldó también con la inmovilización de un vehículo utilizado para transportar la mercancía
- Confirman presencia de víctimas vinculadas a la Guerra Civil en las excavaciones del cementerio de Son Servera, 2 enterramientos con munición y otros elementos compatibles con hombres muertos
- El presidente Galmés asiste a la primera Diada del Caballo Mallorquín

























Sí
No


















